Garden Route 9. Gün: Yılbaşına Kumarhanede Kusarak Girmek

Hastalanmak kendi başına yeterince kötü bir konsept. Peki buna tatilde olmayı ve yanınızda az tanıdığınız insanlar olması gerçeğini ekleyin. Bu kombinasyonu oluşturduğunuzda siz de yeni yıla benim gibi dünyanın alakasız bir şehrindeki bir kumarhanenin tuvaletinde kusarak girebilirsiniz.

Halbuki günümüz çok güzel başlamıştı, çünkü ilk durağımız Güney Afrika’nın surf merkezi Jeffrey’s Bay’di. Burası sadece Güney Afrika’da ünlü değil, dünyanın en önemli beş surf noktasından biri olarak görülüyor. CNN’in 2016’da yaptığı ilk 50 sıralamasında 2. sırada yer almış. Her yıl Temmuz ayında Dünya Surf Ligi düzenleniyor. Hatta ve hatta ünlü bir Avusturalyalı surfçü burada beyaz köpekbalığı saldırısına bile uğramış.

Neyse, Güney Afrika’da surf ile ilgili ayrı bir yazı yazmak istiyorum, konudan çok sapmayalım şimdi.

Jeffrey’s Bay’de surf tahtası kiralama fiyatları 250 Rand’den başlıyor, halbuki Muizenberg’de 100 Rand’di. Tahtayı aldıktan sonra 2 saat kadar kullanabiliyorsunuz.

Önceki surf deneyimlerimin üzerinden aylar geçtiği için sıfırdan başlayan bir çaylak gibiydim. Üstelik, yine kıyaslamam gerekirse, Jeffreys Bay’deki dalgalar Muizenberg’dekilere göre çok daha yüksek ve şiddetliydi. Bu nedenle iki saat boyunca bırakın ayakta durmak, tahtanın üzerinde doğru dürüst kulaç atmayı bile beceremedim.

Öğle yemeğimizi yedikten sonra Port Elizabeth’e doğru yola koyulduk. Bir villada kalacaktık, sanırım şu ana kadarki bütün gezilerimdeki en lüks konaklamalarımdan biri bu olacaktı.

Yol üzerinde Checkers isimli markete uğrayıp akşam için atıştırmalık birşeyler almaya karar verdik.

Checkersdan aldığım yiyecekler çok ciks şeyler değildi. Makarnalı bir salata bir de mayonezli bir patates salatası.

Eve vardıktan sonra bir iki saat uyuyup akşama dogru uyandık ve atıştırmalık şeyleri açıp yemeye başladık. Ama özellikle patates salatasının tadı çok ekşi geldi. “Kesin buralı insanların damak zevksizliğinin bir ürünü bu” diye düşünürken baktım da tadı gerçekten kötü, zorlayarak olmuyor.

Sonra içkileri çıkarıp saçma sapan içkili bir oyun oynamaya başladık. Ama içimde beni dürtükleyen bir şeyler vardı. O an anlamıştım midemin bozulduğunu ama artık vücuduma işlemişti ve geri dönüş yoktu.

Güzel bir geziye çıkmışım ve en eğlenceli olabilecek gününde hastalanıyorum. Üstelik de yurtdışında gireceğim ilk yılbaşı gecesi! Bu geceyi evde oturup uyuyarak geçirmezdim, normalde yılbaşı akşamları zerre kadar umrumda değil ama bu seferki başkaydı sanki. Öte yandan vücudum için evde uzanmak ve rahatlatıcı bir şeyler yiyip içmek inanılmaz cazip bir seçenek gibi geliyordu. Bu arada oynadığımız saçma oyuna devam ediyorduk, en son benim bir sonraki tura kadar hareketli müzik açıp dans etmem gerekiyordu. Bir de o hasta halimle salak gibi on dakika dans ettim.

Ertesi sabah Addo Elephant Park’a gitmek için erken uyanacağımızdan dolayı diğerleri de çok geç saate kadar uyanık kalma taraftarı değildi aslında. Gece yarısı havaifişeklerin düzenleneceği Boardwalk Hotel’in bulunduğu yere gitmeye karar verdik.

Dışarı çıktığımızda aslında kendimi biraz daha iyi hissetmeye başladım, ta ki gideceğimiz yere varana kadar. Boardwalk Hotel aslında Cape Town’daki Waterfront tarzı bir kompleks, otel kısmı var, alışveriş merkezi kısmı var ve kumarhane kısmı var. Biz havaifişek gösterisinin yapılacağı plaj kısmına doğru ilerledik. Tabi inanılmaz bir ana baba günü, Cadılar Bayramı’nda Tokyo’daymış gibi hissediyordum. Tek farkı çekik gözlü insanların yerini siyahilerin almış olmasıydı. Evet bizim dışımızda herkes ama herkes siyahiydi. Yadırgadığım için söylemiyorum, ama yılbaşı gibi evrensel bir kutlamada herhangi bir ayrıma yer yokken ve Port Elizabeth beyaz oranı çok yüksek bir şehirken neredeydi tüm bu beyazlar? Neyse.

2018’e girdiğimiz dakikalarda gerçekten mide bulantım kısa bir süreliğine geçti ve kendimi dans edebilecek kadar iyi hissettim. Havai fişek gösterisi tam yarım saat sürdü. Buraya video koymaya üşeniyorum ama siz instagram adresime girip Garden Route storylerinden havai fişek gösterisine dair videoları izleyebilirsiniz.

Neyse, saat gece 1’e yaklaşırken plajdan ayrılmaya karar verdik, ben de “oh görev tamam artık evet gidip rahatça kusabilir ve uyuyabilirim” kafasındaydım. Ama Simon ve Antreas’ın o an kumarhaneye gireceği tutmaz mı! Sanki çok paraları varmış gibi bir de kumar oynamaya karar verdiler.

Ben yine kötüleştim bu sırada, ve dikkatimi dağıtmak için orada yapılan bir canlı performansı izlemeye çalıştım. Arada çıkarasım geldiğinde tuvalete gittim sonra tekrar hiçbir şey olmamış gibi geri geldim. Daha önce yılbaşlarında ailemleyken bir iki kendimi dağıtıp midemi bozduğum olmuştu ama ilk defa yurtdışında alakasız bir şehrin alakasız bir kumarhanesinin tuvaletinde bunları yaşıyordum.

Bizim gençlerin kumar sevdası bitecek gibi değildi. Ben artık dayanamayıp Bülent Ersoy bayılma numarası yapmaya karar verdim. Dee’yi yanıma çağırıp sayıklarcasına konuşmaya başladım “ben über çağırıp eve gideceğim” diye. O da sürekli “dur bitirmek üzereler zaten birlikte döneriz” diyip duruyordu.

Nasıl olduysa bitti. Gerizekalılar bir de kumarda 500’er Rand kaybetmişler. Hasta olduğuma dua etsinler bence yoksa şimdi annelerinin bileziklerini satıyor olurlardı kumar borçlarını ödemek için belki de.

Übere bindiğimizde de bu sefer Cape Town’da en kalabalık saatte bile eşi benzerine rastlamadığım bir trafiğe takıldık. Yanımda yedek poşet olmasaydı çok üzücü sonuçlar doğabilirdi.

Uzun lafın kısası, seyahatlerde herşey planlandığı gibi gitmiyor, bunu zaten söylememe gerek yok. Ama plansız ve en ufak bir hatadan oluşan hastalıklar tatilinizi geçici de olsa berbat etmeye yetebilir. Bu durumda yapılacak şey kesinlikle sakin olup bunun geçeceğini kendinize tekrarlamak. Ben böyle yaptığımda bana çok ilginç bir iman gücü geliyor, resmen kendimin doktoru ve hasta bakıcısı oluyorum, size de aynısı olacaktır.